• Zajęcia z zakresu wiedzy o podatkach

          • Uczniowie klas technikum i szkoły branżowej klas trzecich  (3z, 3t, 3a, 3g) oraz klas drugich (2a,2g) uczestniczyli w zajęciach z zakresu wiedzy o podatkach.  Lekcje poprowadzili Pracownicy Krajowej Administracji Skarbowej Urzędu Skarbowego Wrocław Fabryczna, przy ul. Ostrowskiego 5.  Zakres tematyczny spotkania odnosił się do istoty podatków oraz charakteru, zadań i struktury Krajowej Administracji Podatkowej.  Dodatkowo przedstawione zostały praktyczne informacje dotyczące korzystania z e-Urzędu Skarbowego. Zajęcia zorganizowano w ramach lekcji Podstawy przedsiębiorczości oraz Podejmowanie i prowadzenie działalności gospodarczej.

          • Matura próbna z OPERONEM

          • W dniach 22 - 25 listopada 2021r. na terenie ZSB odbędzie się matura próbna. Uczniowie klas maturalnych będą mogli spróbowac swoich sił z przedmiotów obowiązkowych i przedmiotu wybranego. Szczegółowy harmonogram egzaminów w poszczególnych dniach przedstawią wychowawcy klas.

            Życzymy powodzenia!!!

          • Zebrania z Rodzicami

          • Informujemy, że w dniu 16 września 2021 r. (czwartek) o godz. 17.00 odbędą się pierwsze w tym roku zebrania z Rodzicami. Przydział sal dla poszczególnych klas wywieszony będzie w holu szkoły.

            Zapraszamy

            Dyrekcja i Wychowawcy ZSB

          • List Ministra Edukacji i Nauki

          •  

             

            Warszawa, 31 sierpnia 2021 r. 

             

             

            Szanowni Państwo Dyrektorzy,

            Drodzy Nauczyciele i Uczniowie,

             

            z radością i optymizmem rozpoczynamy nowy rok szkolny 2021/2022. Cieszymy się,
            że po długotrwałym okresie nauki zdalnej uczniowie i nauczyciele wracają do swoich szkolnych obowiązków. Wiemy, jak ważny dla rozwoju intelektualnego i społecznego młodego człowieka jest bezpośredni kontakt z nauczycielem oraz możliwość przebywania
            w grupie rówieśniczej. Wspólnota szkolna ma nieocenioną wartość.

             

            Aby od 1 września nauka mogła odbywać się w sposób stacjonarny, Ministerstwo Edukacji
            i Nauki przez całe wakacje realizowało działania ukierunkowane na bezpieczny powrót
            do szkół. We współpracy z Ministerstwem Zdrowia i Głównym Inspektoratem Sanitarnym opracowaliśmy wytyczne sanitarne. Są one wsparciem dla dyrektorów szkół w organizacji procesu nauki. Wspólnie z Rządową Agencją Rezerw Strategicznych zapewniamy także środki bezpieczeństwa dla szkół – stacje dezynfekujące z funkcją mierzenia temperatury, termometry bezdotykowe, maseczki, rękawiczki i płyny do dezynfekcji. Stale zachęcamy również do szczepień nauczycieli oraz dzieci od 12. roku życia i prowadzimy akcję informacyjną w tej sprawie. Bezpieczeństwo uczniów, nauczycieli, pracowników szkół
            oraz rodziców to obecnie jedno z kluczowych zadań Ministerstwa Edukacji i Nauki.

             

            Realizujemy także programy wsparcia uczniów po długotrwałym okresie kształcenia
            na odległość, które rozpoczęliśmy już wiosną tego roku. Chcemy aktywnie przeciwdziałać negatywnemu wpływowi nauki zdalnej na rozwój dzieci i młodzieży, dlatego opracowaliśmy „Narodowy Program Wsparcia Uczniów po Pandemii” i przeznaczyliśmy na jego realizację dodatkowe środki. Przedsięwzięcie obejmuje działania związane ze zdrowiem (profilaktyka krótkowzroczności), poprawą kondycji fizycznej, wsparciem psychologiczno-pedagogicznym, jak również z pomocą w opanowaniu i utrwaleniu materiału.

             

            „Narodowy Program Wsparcia Uczniów po Pandemii” to kompleksowy projekt, którego celem jest wyrównywanie szans edukacyjnych i pobudzanie młodych ludzi do rozwijania swoich zainteresowań. Idea równego dostępu do wiedzy i stwarzania uczniom
            jak najlepszych szans do rozwoju – niezależnie od ich miejsca zamieszkania – była także impulsem do opracowania projektu Stref Odkrywania, Wyobraźni i Aktywności.
            Będą to lokalne centra nauki, do których zostaną przeniesione
            najlepsze doświadczenia edukacyjne i wystawiennicze Centrum Nauki Kopernik. Projekt zakłada powstanie takich placówek w 32 miejscowościach w całej Polsce. Dzięki nim uczniowie będą mogli uczestniczyć w pasjonujących doświadczeniach, w atrakcyjny sposób zdobywać wiedzę
            i poznawać najnowsze osiągnięcia oraz zdobycze nauki blisko swojej szkoły, a także miejsca zamieszkania. Pierwsze pilotażowe Strefy Odkrywania, Wyobraźni i Aktywności zostaną uruchomione jeszcze w tym roku, a kolejne w latach 2022-2023.

             

            Nowy rok szkolny to także czas rozpoczęcia nowych przedsięwzięć edukacyjnych
            i wychowawczych. Jednym z nich jest projekt „Poznaj Polskę”, który startuje już 6 września. W ramach tego programu szkoły otrzymają środki na dofinansowanie wyjazdów do muzeów, miejsc pamięci, obiektów kultury czy instytucji popularyzujących osiągnięcia nauki. 
            To pierwsze tego rodzaju przedsięwzięcie, które w tak dużym stopniu wspiera edukację patriotyczną. Gorąco zachęcam młodych ludzi do udziału w tym projekcie, do poznawania polskiej historii i miejsc ważnych dla naszej tożsamości narodowej.

             

            U progu nowego roku szkolnego składam wszystkim uczniom najlepsze życzenia. Starajcie się jak najlepiej wykorzystać nadchodzący czas, aby w czerwcu przyszłego roku
            móc z satysfakcją odebrać szkolne świadectwa. Dążcie do poszerzania swojej wiedzy, a także do rozwijania własnych pasji oraz talentów. Spełniajcie marzenia i realizujcie ambitne cele. Pamiętajcie, aby ze wszystkich szkolnych sytuacji, nawet z niepowodzeń, czerpać doświadczenie i naukę na przyszłość.

             

            Najlepsze życzenia kieruję także do wszystkich nauczycieli i wychowawców, dziękując
            za wspieranie młodych ludzi w trudnym czasie pandemii. W nowym roku szkolnym będą Państwo nie tylko przekazywać wiedzę, ale także kształtować postawy i charaktery młodych ludzi. Życzę, aby najbliższe miesiące obfitowały w sukcesy edukacyjne i wychowawcze.
            Dla swoich uczniów są Państwo autorytetami i mistrzami, którzy przygotowują ich do wejścia w dorosłe życie.

             

            Wszystkim nauczycielom, uczniom i rodzicom życzę spokojnego i bezpiecznego nowego roku szkolnego 2021/2022. Mam nadzieję, że nauka stacjonarna będzie trwała w szkołach nieprzerwanie do przyszłorocznych wakacji.

             

            Z wyrazami szacunku

            Przemysław Czarnek

            Minister Edukacji i Nauki

          • Życzenia na zakończenie roku szkolnego 2020/2021

          • W dniu zakończenia roku szkolnego składamy wszystkim Uczniom oraz ich Rodzicom życzenia dobrego wypoczynku wakacyjnego, zdrowia oraz nabrania sił do nauki w następnym roku szkolnym! 

            Do zobaczenia 1 września!

            Dyrekcja, Nauczyciele oraz Pracownicy Zespołu Szkół Budowlanych

          • Zakończenie roku szkolnego 2020/2021

          • Zakończenie roku szkolnego 2020/21 odbedzie się dnia 25.06.2021r. w klasach wg nastepującego porządku:

            klasy 1a, 1b, 1g godz.8.00

            klasy 2a, 2b, 2g godz. 8.30

            klasy 2e, 2i, 2f godz. 9.00

            klasy 3a, 3b, 3g/r godz. 9.30

            klasy 1t, 2t, 2z, 3t  godz.10.00

            Informacja o salach została podana przez wychowawców i jest wywieszona w holu szkoły

            Dyrektor

          • List Dolnosląskiego Kuratora Oświaty

          •                                                                                                                     Wrocław 2021-05-17                        

                                                                                               

             Szanowni Państwo Dyrektorzy i Nauczyciele! Koleżanki i Koledzy!

             

            Trzecia fala pandemii koronawirusa opadła, dzienna liczba zachorowań zmniejszyła się do kilku tysięcy. Wprowadzone obostrzenia oraz masowe szczepienia realizowane w ramach Narodowego Programu  Szczepień przeciw COVID-19 „#Szczepimy się” przyniosły pożądane efekty. Przy tak intensywnym tempie szczepień za kilka tygodni powinniśmy osiągnąć
            w naszym kraju odporność populacyjną.

            Po długich miesiącach wymuszonej przez pandemię koronawirusa nauki zdalnej stopniowo wracamy do szkół: dzieci już uczęszczają do przedszkoli
            i klas I-III w szkołach podstawowych, od 17 maja w trybie hybrydowym zostaną wznowione zajęcia w klasach IV-VIII w szkołach podstawowych oraz
            we wszystkich klasach w szkołach ponadpodstawowych, od 31 maja nauka stacjonarna stanie się powszechna.

            Marzenia się spełniają, tęsknota nie jest na próżno. Powrót
            do normalności w oświacie na naszych oczach staje się faktem. Aż się chce wykrzyknąć - nareszcie! Powrót do szkół jest wielką radością, spełnieniem oczekiwań, realizacją pragnień. Przede wszystkim wszakże jest ogromnym wyzwaniem dla wszystkich uczestników szkolnych wspólnot, a także osób
            i instytucji związanych z edukacją. Nie będzie jednorazowym wydarzeniem,
            ale procesem. Przed nami trudny czas adaptacji, odnawiania relacji, reintegracji zespołów uczniowskich i pracowniczych, odbudowy wspólnoty. Powrotu
            do formy psychicznej i fizycznej po długotrwałej izolacji. Uzupełniania zaległości i realizacji podstaw programowych z poszczególnych przedmiotów. Klasyfikacji uczniów i promocji do klasy następnej, wszak zajęcia dydaktyczne kończą się już 25 czerwca. Wśród wielu uczniów i rodziców pojawiają się
            - co naturalne - obawy jak będzie wyglądał powrót do szkoły, lęk przed wzmożonymi wymaganiami i falą tsunami sprawdzianów. 

             W tych wyjątkowych chwilach gorąco dziękując za rzetelną i ofiarną pracę oraz ufając w kompetencje Koleżeństwa bardzo proszę o codzienny, promienny uśmiech, zwielokrotnioną empatię, życzliwość i wyrozumiałość. Proszę o wsparcie okazywane wszystkim uczestnikom szkolnej wspólnoty
            i sobie nawzajem.                     

            Mądrzy nauczyciele w starożytnym Rzymie mawiali: „nil mirari, nil indignari, sed intellegere” - nie dziwić się, nie oburzać, ale zrozumieć. Podążmy tym tropem. Wymagania powinny być dostosowane do możliwości psychofizycznych uczniów. Liczba sprawdzianów (zwłaszcza tych obejmujących większą liczbę jednostek lekcyjnych) winna mieścić się
            w granicach rozsądku i być zgodna z postanowieniami wewnątrzszkolnego systemu oceniania. Roczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych muszą zostać wystawione zgodnie z przepisami prawa oświatowego. Uzupełnianie braków oraz nadrabianie zaległości, które powstały podczas nauczania
            na odległość potrwa dłużej niż kilka czy kilkanaście dni. Znów sięgnę
            do skarbnicy mądrości starożytnych Rzymian: „Gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo, sic homo doctus fit non vi, sed saepe studendo” (Tak jak kropla drąży skałę/kamień nie siłą, ale ciągłym padaniem, tak człowiek zdobywa wiedzę nie gwałtownie, nie od razu, lecz przez systematyczną naukę).

            Spieszę poinformować, że Ministerstwo Edukacji i Nauki przeznaczy
            187 mln zł na dodatkowe zajęcia wyrównawcze z poszczególnych przedmiotów, będą one dla uczniów dobrowolne. W ramach przeciwdziałania hipokinezji (długotrwałej bezczynności ruchowej) wdrażany jest ministerialny program „Aktywny powrót uczniów do szkoły po pandemii”, przygotowany
            we współpracy z Akademiami Wychowania Fizycznego w całym kraju.
            W szkołach uruchomione zostaną dodatkowe, dobrowolne zajęcia aktywizujące fizycznie uczniów. Szkolenia adresowane do nauczycieli wychowania fizycznego oraz wychowania wczesnoszkolnego wzbogacające ich warsztat pracy oraz uprawniające do prowadzenia tych dodatkowych zajęć przeprowadzi Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu. Zajęcia dodatkowe, zarówno przedmiotowe, jak i aktywizujące ruchowo, będą realizowane
            w czerwcu br. oraz od początku nowego roku szkolnego 2021/2022.
            O szczegółach i terminach będziemy na bieżąco informować szkoły. Zapraszam ponadto do częstego odwiedzania stron internetowych Ministerstwa Edukacji
            i Nauki (www. mein.gov.pl) i Kuratorium Oświaty (www.kuratorium.wroclaw.pl). Obie strony stanowią źródło rzetelnej, aktualnej i użytecznej informacji.   

            Koleżanki i Koledzy! 

            Przyszło nam żyć w ciekawych czasach. Ciekawych czyli wyjątkowych, trudnych, niebezpiecznych. Z jednej strony obfitujących w niepokój i rozterki,
            z drugiej pełne ważnych zadań i wyzwań. Tym bardziej potrzebne są dobroć
            i solidarność, zaangażowanie i cierpliwość .

            Jesteśmy wychowawcami i nauczycielami (a każdy nauczyciel wychowuje), którzy nie od wczoraj znają swój pedagogiczny fach. Dysponujemy dużą wiedzą i sporym doświadczeniem, doskonalimy się, dzielimy dobrymi praktykami. Mamy wokół siebie wielu życzliwych ludzi
            i pomocnych organizacji. Jestem święcie przekonany, że wspierając się
            i zgodnie współdziałając sprostamy bezprecedensowemu  wyzwaniu, jakim jest powrót do szkół po kilkumiesięcznej przerwie.

            A poza tym, jak to pisała nasza poetessa Agnieszka Osiecka: „Świat nie jest taki zły, świat nie jest wcale mdły. Niech no tylko zakwitną jabłonie!”.

                                                                   Z wyrazami szacunku i serdecznością

                                                                                          Roman Kowalczyk   

                                                                                   Dolnośląski Kurator Oświaty

          • List Dolnośląskiego Kuratora Oświaty

          •                Wrocław 2021-04-12                                                                                                                                                                                      

                                                                                              

            Szanowni Państwo Dyrektorzy i Nauczyciele! Koleżanki i Koledzy!

             

            Od ponad roku mierzymy się z bezprecedensowym wyzwaniem, jakim jest pandemia koronawirusa. Codziennością szkół, a w ostatnich tygodniach także przedszkoli stało się nauczanie zdalne. Co najmniej do 18 kwietnia br. przedszkolaki i uczniowie zostaną w domach. Trzecia fala pandemii utrzymuje się na wysokim poziomie, zajętych jest osiemdziesiąt kilka procent łóżek
            w szpitalach, podobnie rzecz się ma z respiratorami. W najbliższych dniach będą się ujawniać skutki społecznych zachowań w czasie Świąt Wielkanocnych. Trudno się dziwić, że w tej bardzo poważnej sytuacji podejmowane są decyzje
            o utrzymaniu obostrzeń w różnych obszarach życia gospodarczego
            i społecznego, w tym w oświacie. Z drugiej strony przyspiesza akcja szczepień, rząd deklaruje, że do końca czerwca zaszczepieni zostaną wszyscy chętni. Dobroczynnym efektem szczepień milionów Polaków stanie się odporność populacyjna co pozwoli na powrót do normalności.

            Dziś nie sposób precyzyjnie określić terminu powrotu do nauki stacjonarnej. Odpowiedzialnie można stwierdzić jedynie, że powrót ów - skorelowany z liczbą zachorowań i sytuacją w służbie zdrowia - powinien być możliwie szybki i rozpocząć się od najmłodszych (przedszkola, klasy 1-3 szkół podstawowych). Jest szansa, że stanie się tak jeszcze w kwietniu.                                        

             To wszystko oznacza, że przez  najbliższe tygodnie, a może i miesiące do zakończenia roku szkolnego 2020/2021 będziemy kontynuować nauczanie na odległość. Jak nigdy potrzebna jest systematyczność, wytrwałość
            i konsekwencja.

            Gorąco dziękuję Koleżankom i Kolegom za ofiarną pracę
            i zaangażowanie, za serce wkładane w podejmowane działania. Wiele wskazuje na to, że w walce z pandemią koronawirusa jesteśmy na ostatniej prostej - choć będzie to długa prosta. Na finiszu potrzebny jest największy wysiłek
            i mobilizacja, na ostatnich metrach daje się z siebie wszystko. Dziękując raz jeszcze proszę o codzienną, rzetelną, z pasją wykonywaną pracę. Jako że długotrwała izolacja przynosi negatywne skutki psychiczne w szczególności proszę o częste komunikowanie się z uczniami i rodzicami. Proszę
            o zwielokrotnioną empatię, serdeczność i życzliwość. W szczególności polecam uwadze Koleżeństwa relacje z  uczniami niepełnosprawnymi, mającymi trudności w nauce oraz z rodzin dysfunkcyjnych, a także z uczniami zdającymi w tym roku egzaminy (maturalny, ósmoklasisty, zawodowy).                                                 

            To my, kadra pedagogiczna, odpowiadamy za wykształcenie
            i wychowanie młodego pokolenia. Wyposażamy je w umiejętności i wiedzę, kształtujemy charaktery, formujemy osobowości. Dodajemy odwagi i skrzydeł. Nam nie wolno opuścić rąk i ustać ze znużenia. My musimy być mocni, zdeterminowani i wytrwali. Wtedy wygramy z przeciwnościami losu
            i wypełnimy naszą misję.

            Upalnym, pamiętnym latem 1980 r. szeroko po Polsce rozlała się fala strajków. Polacy podnieśli się z kolan i zbuntowali przeciw komunistycznej władzy. Rodził się nienależny, samorządny związek zawodowy oraz wielomilionowy ruch społeczny o pięknej i zobowiązującej nazwie „Solidarność”. Na murze okalającym Stocznię Gdańską w sierpniu 1980 r. strajkujący robotnicy umieścili napis: „Tylko solidarność i cierpliwość zapewnią nam zwycięstwo”. To przesłanie jest wyjątkowo aktualne. W chwilach próby weźmy je za własne.                                                 

                                                                      Z wyrazami szacunku i życzeniami zdrowia

                                                                                          Roman Kowalczyk  

                                                                                   Dolnośląski Kurator Oświaty                                                                                                                                                                                                                                                                                                             

          • WIELKANOC W BUDOWLANCE

          • Co roku w okresie świąt Bożego Narodzenia  wspieramy podopiecznych Dziennego Ośrodka Psychiatrii

            i Zaburzeń Mowy we Wrocławiu. Niestety w grudniu pandemia pokrzyżowała nam nieco plany .

             Nie chcemy aby dzieci czuły się zapomniane i postanowiliśmy obdarować ich z okazji Świat Wielkanocnych.

             

            Udało nam się uzyskać dofinansowanie z Młodzieżowego Budżetu Obywatelskiego. Dzięki temu przygotujemy paczki dla 51 osób.

            Pakowanie paczek już w czwartek i zajmie się tym 2i, która tego dnia odbywa zajęcia praktyczne na terenie szkoły.

            Wręczenie paczek w przyszłym tygodniu-

            oczywiście zrobi to nasza maskotka szkolna- KRÓLIK.

             

            Do Was prośba- przygotujcie kartki z życzeniami od uczniów ZSB dla każdego dziecka, które dołączymy do paczek. Kartki trzeba dostarczyć do szkoły do poniedziałku 29 marca

            (zostawcie na portierni z informacją , że to dla Samorządu Uczniowskiego).

          • Zmiany w kalendarzu szkolnym

          • W związku z pandemią i zmianą terminu ferii zimowych przesunięciu ulegną terminy zamieszczone w kalendarzu roku szkolnego 2020/21 np. terminy zebrań z rodzicami, zakończenie semestru I. O wszystkich zmianach uczniowie i rodzice będą informowani na bieżąco przez dziennik Librus.

            Dyrektor ZSB